Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2013

ΕΡΤ: Ποιοι έφαγαν τα περισσότερα

ΕΡΤ: Ποιοι έφαγαν τα περισσότερα


Εννιά πορίσματα επιθεωρητών για 12 χρόνια διαφθοράς
Ενα οικονομικό έγκλημα διαρκείας σε βάρος της δημόσιας περιουσίας και των Ταμείων της ΕΡΤ, το οποίο συνεχιζόταν παρά την αλλαγή κυβερνήσεων, διοικήσεων και προσώπων, αποκαλύπτεται μέσα από τα 9 συνολικά πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Αυτό που αποδεικνύεται μέσα από τις εκθέσεις ελέγχου είναι ότι το έγκλημα εις βάρος της ΕΡΤ ήταν διακομματικό και διαχρονικό και εξελισσόταν, βεβαίως, με τη συμμετοχή όλων: διοικήσεων, ορισμένων συνδικαλιστών και εργαζομένων, αλλά και των σταρ της ενημέρωσης που λάμβαναν το δικό τους γενναίο μερίδιο από την πίτα.
Υπερβολικοί μισθοί, παράνομα μπόνους, παράνομες αναθέσεις υψηλού κόστους, παράνομες προσλήψεις, πάρτι αδιαφάνειας στις μικτές παραγωγές, αλλά και επίορκοι υπάλληλοι που ήταν ταυτόχρονα και αρχισυνδικαλιστές συνθέτουν το παζλ της διαφθοράς και της σπατάλης μέσα στη δημόσια τηλεόραση. Η απόδοση ποινικών ευθυνών σε διοικούντες την ΕΡΤ κατά το πρόσφατο παρελθόν δεν έχει φωτίσει έως σήμερα όλες τις πτυχές του διαχρονικού αυτού σκανδάλου, ενώ οι πειθαρχικές ποινές-χάδι που επιβλήθηκαν σε εμπλεκόμενους υπαλλήλους λειτούργησαν ως ιδανικό κουκούλωμα της υπόθεσης. Την ίδια στιγμή ο Ελληνας φορολογούμενος περιμένει ακόμα πειστική απάντηση από επίσημα χείλη για τα έργα και τις ημέρες της ΕΡΤ, χρηματοδοτώντας με συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια τους φουσκωμένους προϋπολογισμούς της.  
Παράνομες προσλήψεις και υπερβολικές αμοιβές στην ΕΡΤ καταγράφονται στο πόρισμα του Ιουλίου 2010, με τον όρο «Εξωτερικός Συνεργάτης» να ταυτίζεται με την πορεία της κρατικής τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια. Το 2007 απασχολούνταν στην ΕΡΤ, πλέον των μονίμων υπαλλήλων της, 1.017 εξωτερικοί συνεργάτες, ενώ το 2008 προσελήφθησαν 1.389 συνεργάτες, στοιχίζοντας στην εταιρεία 25.567.599 ευρώ, εκ των οποίων έλαβαν 8.445.505 ευρώ 113 άτομα. Δηλαδή το 8% των συμβασιούχων έλαβε ως αμοιβή το 33% του συνολικού κόστους. Το αντίστοιχο νούμερο για το 2009 ήταν 1.195 συμβάσεις μίσθωσης έργου, με τις συνολικές αμοιβές να ανέρχονται σε 25.518.425 ευρώ, εκ των οποίων 125 άτομα έλαβαν 8.928.342 ευρώ. Δηλαδή το 10% των συμβασιούχων έλαβε ως αμοιβή το 35% του συνολικού κόστους. 
Στο πόρισμα αυτό περιλαμβάνεται και ο κατάλογος με τους καλύτερα αμειβόμενους δημοσιογράφους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στη λίστα των συμβάσεων άνω των 40.000 ευρώ ετησίως, οι μηνιαίες αποδοχές εξωτερικών συνεργατών της ΕΡΤ τη διετία 2008-2009 κυμάνθηκαν μεταξύ 3.500 ευρώ και 65.000 ευρώ. Οπως συνάγεται από την έκθεση, ο τομέας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είχε την τιμητική του, με τους εξωτερικούς συνεργάτες της ΕΡΤ να αποτελούν μακράν την κορυφή της μισθολογικής πυραμίδας της εταιρείας. Σε αυτό το πλαίσιο, χαρακτηριστικά παραδείγματα το έτος 2008 ήταν η Σεμίνα Διγενή, λαμβάνοντας το ποσό των 398.950 ευρώ για έξι μήνες, με τους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου στη δεύτερη θέση των υψηλότερα αμειβόμενων με 450.000 ευρώ έκαστος τον χρόνο. Πιο πίσω ήταν η Πόπη Τσαπανίδου, με 277.831 ευρώ ετησίως. Το φράγμα των 150.000 ευρώ πέρασαν οι Μπήλιω Τσουκαλά, με ετήσιες αποδοχές 176.400 ευρώ, Αννα Παναγιωταρέα, με 157.680 ευρώ, Πηνελόπη Γαβρά με 150.840 ευρώ και ο Μιχάλης Κεφαλογιάννης, με 150.000 ευρώ. Την ίδια χρονιά ο Γιάννης Πολίτης λάμβανε 144.000 ευρώ, η  Ειρήνη Νικολοπούλου 140.160 ευρώ, ενώ ο Στέλιος Κούλογλου προσέφερε τις δημοσιογραφικές του υπηρεσίες αντί 95.462,70 ευρώ το εξάμηνο. 
Το 2009 υπήρξαν μικρές μεταβολές στις αμοιβές κάποιων από τα γνωστά ονόματα της ΕΡΤ εκείνη την περίοδο, ενώ η πλειονότητά τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα αποδοχών. Ειδικότερα, το δίδυμο Λυριτζής -Οικονόμου έλαβε 342.000 ευρώ ο καθένας, ενώ στην Πόπη Τσαπανίδου καταβλήθηκαν 257.030 ευρώ. Αμετάβλητες παρέμειναν οι αποδοχές των Τσουκαλά και Γαβρά, ενώ τα ετήσια εισοδήματα της Ειρήνης Νικολοπούλου από την ΕΡΤ ήταν της τάξης των 133.152 ευρώ. Λίγο κάτω από τα 150.000 ευρώ συναντάμε την Αννα Παναγιωταρέα, με 149.796 ευρώ τον χρόνο, όπως επίσης και τον Τέρενς Κουίκ, με 136.800 ευρώ, με το ίδιο ακριβώς ποσό να καταβάλλεται στον Γιάννη Πολίτη, ενώ ο Χρίστος Βασιλόπουλος για απασχόληση 8 μηνών έλαβε το ποσό των 126.000 ευρώ. Οπως σημειώνεται, η σύναψη των συγκεκριμένων συμβάσεων και ο καθορισμός των αμοιβών τους γινόταν, όπως επί λέξει αναφέρεται στο πόρισμα, «κατ’ ουσίαν με απευθείας αναθέσεις και διαπραγματεύσεις, χωρίς η ΕΡΤ να απευθύνεται με δημόσια πρόσκληση στην ανοιχτή αγορά, γεγονός που ενδεχομένως θα συμπίεζε και τις αμοιβές των ανωτέρω εξωτερικών συνεργατών».  
Ολα αυτά λάμβαναν χώρα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, παρότι από το 2005 είχε συμφωνηθεί μεταξύ ΕΡΤ και εργαζομένων να περιοριστούν οι αναθέσεις εκτέλεσης έργου, καθώς από το 2004 είχαν μετατραπεί οι συμβάσεις 1.498 υπαλλήλων σε αορίστου χρόνου. Μάλιστα, όπως προέκυψε από τον έλεγχο, σε αρκετές περιπτώσεις συμβάσεις εξωτερικών συνεργατών ανανεώνονταν παράνομα, ενώ παρανόμως συνοδεύονταν και από αντίστοιχες αυξήσεις αμοιβής. Κατά το ίδιο σκεπτικό, δεν έγινε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ για 155 άτομα, κατά παράβαση της νομοθεσίας, η απαιτούμενη τρίμηνη διακοπή μεταξύ των διαδοχικών συμβάσεων. Μάλιστα οι γενικοί διευθυντές και διευθυντές που εισηγούνταν την υπογραφή των παράνομων αυτών συμβάσεων βεβαίωναν ότι τηρούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο διατάξεις. 
Πέραν όμως από τους υψηλόμισθους εξωτερικούς συνεργάτες, παρατηρήθηκε το φαινόμενο αναφορικά με τους συμβασιούχους κάτω των 3.000 ευρώ μηνιαίως ότι δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί το συγκεκριμένο έργο για το οποίο χρειάζονταν οι υπηρεσίες τους. Οσο για τα βιογραφικά των προσλαμβανόμενων, αυτά δεν αξιολογούνταν καν από την αρμόδια επιτροπή, αφού αρκούσε η διαβεβαίωση του διευθυντή ή του γενικού διευθυντή για τα προσόντα των απασχολούμενων! Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις καταστάσεις μηχανογράφησης των μονίμων υπαλλήλων της ΕΡΤ, η διοίκηση είχε δώσει άδεια σε εκατοντάδες εργαζομένους να έχουν παράλληλη απασχόληση. Πρόκειται για 371 μόνιμους υπαλλήλους το 2008 και 398 συναδέλφους τους το 2009. 
Παράνομα μπόνους
Το ίδιο πόρισμα κατέδειξε ότι η διοίκηση της ΕΡΤ υπήρξε ιδιαίτερα γαλαντόμα προς συγκεκριμένους εργαζομένους της εταιρείας, αφού την τριετία 2006-2008 τους κατέβαλε παράνομα ως μπόνους 2.329.867 ευρώ. Ειδικότερα, το 2006 χορηγήθηκαν ως χρηματική αμοιβή 1.450.753 ευρώ σε 215 εργαζομένους, το 2007 δόθηκαν 168.460 ευρώ σε 53 εργαζομένους και το έτος 2008 καταβλήθηκε το ποσό των 710.654 ευρώ σε 134 εργαζομένους. Αποδέκτες των χρημάτων αυτών ήταν εντεταλμένοι σύμβουλοι, γενικοί διευθυντές, προσωπικό ειδικών θέσεων, δικηγόροι και υπάλληλοι αορίστου χρόνου. Τα μπόνους αυτά χορηγήθηκαν χωρίς να αναφέρονται σε εξαιρετικές πράξεις των υπαλλήλων, σχετικές με την άσκηση της υπηρεσίας τους, αλλά σε ενέργειες τρέχουσας φύσης που περιλαμβάνονται στην άσκηση των υπαλληλικών τους καθηκόντων. 
Στην κορυφή του σχετικού πίνακα φιγουράρει το όνομα του τότε εντεταλμένου συμβούλου Γιώργου Χουλιάρα, που έλαβε 93.500 ευρώ μπόνους επειδή, όπως σημειώνεται στο σχετικό έγγραφο, «συνέβαλε τα μέγιστα στον συντονισμό των τομέων εκείνων της εταιρείας που εποπτεύει», καθώς και 18.454 ευρώ ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Το ποσό των 43.800 ευρώ ως μπόνους, αφού «συνέβαλε στα μέγιστα στην εύρυθμη λειτουργία του τομέα ευθύνης του» έλαβε και ο τότε γενικός διευθυντής ραδιοφωνίας, Αντώνης Ανδρικάκης, πλέον των 20.838 ευρώ ως μέλος επιτροπής και διοικητικού συμβουλίου. Ανάλογες αμοιβές επιβράβευσης του έργου τους καταβλήθηκαν σε όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, ενώ μικρότερα ποσά δόθηκαν, μεταξύ άλλων, σε ηλεκτρονικούς, ηχολήπτες, εικονολήπτες, διοικητικούς, καθώς και σε τρεις γραμματείς του προέδρου της ΕΡΤ, λόγω του ότι «απέδωσαν αποτελεσματικά στην εύρυθμη λειτουργία του γραφείου προέδρου»! 
Κρίσιμο είναι το γεγονός ότι τα ποσά αυτά δεν γίνονταν γνωστά στο υπόλοιπο προσωπικό της εταιρείας, όπως επιβάλλεται από τις αντίστοιχες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΕΡΤ. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, στην πλειονότητα των υπαλλήλων που λάμβαναν μπόνους «παρατηρείται σημαντική σώρευση των χρηματικών αμοιβών με πρόσθετες αμοιβές, αμοιβές για υπερωρίες, υπερεργασία και εξαιρέσιμα και αμοιβές για διάφορες επιτροπές». Επιπλέον, χορηγήθηκαν αμοιβές σε 120 εργαζομένους της ΕΡΤ Α.Ε. για την επιτυχή διεξαγωγή του διαγωνισμού Eurovision Αθήνα 2006, ύψους 460.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα σχεδόν το σύνολο αυτών των εργαζομένων, όπως προέκυψε από τη μισθολογική τους κατάσταση, αμείβονταν και με πρόσθετες αποδοχές. «Οι αμοιβές αυτές χορηγήθηκαν ενώ ο προϋπολογισμός της διοργάνωσης, στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονταν αυτές, ανήλθε στα 9.011.125 ευρώ από τα 5.500.000 ευρώ που είχαν αρχικά προϋπολογισθεί».      

Παράνομες αναθέσεις
Απευθείας αναθέσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε εταιρείες που δεν είχαν καν συσταθεί, υπογραφές συμβάσεων μεταγενέστερων της τέλεσης του έργου που περιέγραφαν, ανεξήγητες υπερκοστολογήσεις δεκάδων χιλιάδων ευρώ και βεβαιώσεις εκ μέρους της διοίκησης ότι εταιρείες στις οποίες ανέθεταν δουλειές διέθεταν την απαραίτητη εμπειρία χωρίς όμως οι ίδιες να απασχολούν ούτε έναν εργαζόμενο! Αυτά τα πραγματικά απίστευτα διαπίστωσε ο έλεγχος τον Φεβρουάριο του 2011 για τα πεπραγμένα της διοίκησης αναφορικά με το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης το 2006 και τη χριστουγεννιάτικη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής την ίδια χρονιά, αναθέσεις μη σύννομες, κατά το σχετικό πόρισμα.
Ειδικότερα, ο τότε εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ, Γιώργος Χουλιάρας, και ο τότε διευθυντής παραγωγής, Περικλής Παπαδημητρίου, υπέβαλαν στην αρμόδια Διεύθυνση Προμηθειών της κρατικής τηλεόρασης τις προσφορές τριών εταιρειών παραγωγής για τη διοργάνωση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που, όπως αποδείχτηκε, είχαν κοινό εταίρο, χωρίς «όμως να προκύπτει αρμοδιότητά τους» για κάτι τέτοιο. Αν και όπως σημειώνεται ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ υπέβαλε την προσφορά της Bug Stage Α.Ε. στις 13-09-2006, «η εταιρεία δεν είχε καν συσταθεί όπως προκύπτει από το αρ. 3841 συμβολαιογραφικό έγγραφο σύστασής της με ημερομηνία 11-10-2006»!
Η εταιρεία αυτή άρχισε να υφίσταται ουσιαστικά από τις 30 Οκτωβρίου 2006, όταν καταχωρήθηκε στο μητρώο ανωνύμων εταιρειών, δύο ημέρες δηλαδή πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης! Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η Bug Stage Α.Ε. πήρε τελικά τη δουλειά «σε περίοδο που η εν λόγω εταιρεία δεν είχε συσταθεί καν»! Στο ίδιο πλαίσιο, ο τότε εντεταλμένος σύμβουλος και ο διευθυντής παραγωγής της ΕΡΤ βεβαίωσαν ότι η ανάδοχος εταιρεία διέθετε τόσο την απαραίτητη εμπειρία στον χώρο του θεάματος όσο και εξειδικευμένο προσωπικό σε διάστημα που η ίδια όχι μόνο δεν είχε συσταθεί, αλλά και «όταν τελικώς συστάθηκε δεν απασχόλησε κανέναν εργαζόμενο για το έτος 2006»!
Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η επίμαχη σύμβαση υπογράφηκε 10 ολόκληρες ημέρες μετά το τέλος του φεστιβάλ, με αποτέλεσμα οι αντίστοιχες ποινικές ρήτρες να είναι άνευ ουσίας, ενώ «μη σύννομη» κρίνεται και η βεβαίωση παραλαβής του έργου από τον εντεταλμένο σύμβουλο. Οσο για το κόστος του φεστιβάλ, αν και βάσει των παραστατικών της Bug Stage Α.Ε. η εκδήλωση στοίχισε 183.689,68 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και με το κέρδος 14% της εταιρείας να συμπεριλαμβάνεται, η ΕΡΤ της κατέβαλε το ποσό των 278.353,25 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ή αλλιώς 94.663,57 ευρώ περισσότερα! Οσο για τη μη σύννομη απευθείας ανάθεση της χριστουγεννιάτικης συναυλίας της στο Μέγαρο Μουσικής στην ίδια εταιρεία,  η οικονομική ζημία της ΕΡΤ προσδιορίζεται στα 31.829,29 ευρώ.



«Πάρτι» στις μικτές παραγωγές
Ατελείωτο πάρτι αποδεικνύεται, με βάση έκθεση τον Νοέμβριο του 2010, ότι στήθηκε στις μικτές παραγωγές της ΕΡΤ, καθώς δεν τηρούνταν ούτε στο ελάχιστο οι προβλεπόμενες διαδικασίες, με το κρατικό χρήμα να μοιράζεται απλόχερα δεξιά και αριστερά. Κατά τα έτη 2006 έως τον Απρίλιο του 2010 υλοποιήθηκαν 13 μικτές παραγωγές τηλεοπτικού προγράμματος, με τον έλεγχο να φέρνει στο φως ενδιαφέρουσες πτυχές του τρόπου λειτουργίας της κρατικής εταιρείας. Την τιμητική τους είχαν τα τιμολόγια, που αναγνωρίζονταν και πληρώνονταν στους παραγωγούς από την ΕΡΤ χωρίς την προσκόμιση αντίστοιχων παραστατικών δαπανών! Στην περίπτωση δε που τα παραστατικά προσκομίζονταν, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ τα αποδέχονταν παρά το γεγονός ότι δεν είχαν σχέση με οδοιπορικά έξοδα, είτε αποζημιώνονταν ήδη βάσει άλλων κεφαλαίων του κοστολογίου. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή Κοστολογίου της ΕΡΤ υπολόγιζε την αμοιβή των εταιρειών παραγωγής και επί του προϋπολογισθέντος ποσού των οδοιπορικών εξόδων, με αποτέλεσμα να καταβάλλεται στον παραγωγό μεγαλύτερο ποσό από τη νόμιμη αμοιβή. Οσον αφορά στους παρουσιαστές των εκπομπών αυτών, με την πιο δαπανηρή να κοστίζει 35.800 ευρώ ανά επεισόδιο, αποδείχτηκε ότι υπήρξαν περιπτώσεις που δεν είχαν υπογράψει καν σχετική σύμβαση για τη συμμετοχή τους.

Επιπλέον, παρά τη ρητή απαγόρευση έμμεσης διαφήμισης, οι μικτές παραγωγές της ΕΡΤ είχαν μετατραπεί σε παροχή δωρεάν διαφημιστικού χρόνου σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Ξενοδοχεία, εστιατόρια, κρουαζιερόπλοια, προϊόντα και πάσης φύσεως υπηρεσίες και αγαθά μέχρι και φάρμακα έκαναν παρέλαση μέσα από τους τηλεοπτικούς δέκτες. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να προκαλείται οικονομική ζημία της ΕΡΤ, καθώς αν οι συγκεκριμένες ενέργειες τιμολογούνταν σύμφωνα με τα ισχύοντα κοστολόγια περί τακτικής διαφήμισης, θα απέφεραν σημαντικά έσοδα στην εταιρεία. Το συμπέρασμα του ελέγχου είναι αφοπλιστικό: «Στις περισσότερες μικτές παραγωγές δεν κατατέθηκε τόσο στο μέσον όσο και στην παράδοση του τελευταίου επεισοδίου η προβλεπόμενη από τις συμβάσεις βεβαίωση εξόφλησης όλων των συντελεστών παραγωγής. Το γεγονός αυτό ενέχει τον κίνδυνο να πληρώνονται συντελεστές οι οποίοι αν και συμπεριλαμβάνονταν στο κοστολόγιο ουδέποτε απασχολήθηκαν στο πλαίσιο των συγκεκριμένων παραγωγών».

Γιώργος Μπράμος 
Ο υποψήφιος της ΔΗΜ.ΑΡ. στην Α’ Αθήνας πήρε θέση ειδικού συμβούλου με 3.500 ευρώ τον μήνα 

Μη σύννομες προσλήψεις
Στην παράνομη πρόσληψη τεσσάρων τεχνικών συμβούλων, σύμφωνα με το πόρισμα, προχώρησε η διοίκηση της ΕΡΤ το 2005, καταβάλλοντας συνολικά 218.000 ευρώ, χωρίς όμως να υλοποιηθεί ποτέ το έργο για το οποίο πληρώθηκαν. Η μη σύννομη απευθείας ανάθεση με τέσσερις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών υπάχθηκε στις διατάξεις περί δημοσίων έργων χωρίς να συνδέονται με την εκτέλεση κάποιου τεχνικού έργου (!), ενώ αντίθετα έπρεπε να προκηρυχθεί ανοικτός διαγωνισμός για την επιλογή των αναδόχων του έργου. Επιπλέον, δεν ορίστηκε επιτροπή οριστικής και προσωρινής παραλαβής, ούτε συνδέθηκε η τμηματική καταβολή του τιμήματος ανάλογα με την πρόοδο υποβολής των επιμέρους παραδοτέων, αλλά οι τεχνικοί σύμβουλοι πληρώθηκαν απλώς με τη διαβίβαση αντίστοιχων αποδείξεων παροχής υπηρεσιών. Το πλέον εντυπωσιακό, όμως, σε αυτή την υπόθεση, είναι πως από τους τέσσερις τεχνικούς συμβούλους μόνο ο ένας κατείχε ειδικότητα σχετική με αυτές που απαιτούνταν για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο! Αν και η ΕΡΤ κατέβαλε κανονικότατα τις συμφωνημένες αμοιβές στους συνεργάτες της, οι ίδιοι δεν υπέβαλαν το σύνολο των παραδοτέων των συμβάσεών τους, με αποτέλεσμα τη μη άρτια και εμπρόθεσμη εκπλήρωση των απορρεουσών από τις συμβάσεις υποχρεώσεών τους. Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση της ΕΡΤ προχώρησε στη σύνταξη τεσσάρων βεβαιώσεων εκπλήρωσης συμβατικών υποχρεώσεων για τους τεχνικούς συμβούλους χωρίς το συμβατικό αντικείμενο να έχει ολοκληρωθεί.



Ματίνα Ρέτσα 

Η υποψήφια της Ν.Δ. στην Εύβοια τοποθετήθηκε ειδική σύμβουλος με
3.000 ευρώ τον μήνα 




Παράνομη διαφήμιση
Περίεργα πράγματα συνέβαιναν και με τις χορηγίες στην ΕΡΤ, καθώς διαπιστώθηκε ότι αντισταθμίζονταν με διαφημιστικό χρόνο στερώντας στην πράξη από την εταιρεία σημαντικά έσοδα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σύμβασης χορηγίας μεταξύ της ΕΡΤ Α.Ε. και της Αεροπορίας Αιγαίου Ανώνυμης Αεροπορικής Εταιρείας το 2006, με την ανάληψη της συμβατικής υποχρέωσης από την ΕΡΤ για την άπαξ μετάδοση ενός διαφημιστικού μηνύματος διάρκειας 40'' σε ένα διάλειμμα της εκπομπής «Αθλητική Κυριακή». Η χορηγία αφορούσε στην παραχώρηση ηλεκτρονικού μηχανήματος για τη γραφική ανάλυση των φάσεων και ενός παρουσιαστή σχολιαστή των φάσεων. Σύμφωνα με τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ αποτελούσε διαφήμιση, η οποία έπρεπε να τιμολογηθεί από την ΕΡΤ με τα ισχύοντα τιμολόγια περί διαφήμισης, κάτι που δεν έγινε, με αποτέλεσμα «την επέλευση ζημίας σε βάρος της ΕΡΤ λόγω διαφυγόντων εσόδων». Επιπλέον, το λογότυπο της χορηγού εμφανιζόταν με χρήση ειδικών γραφικών στη μέση του γηπέδου, παρέχοντας ουσιαστικά δωρεάν διαφήμιση στην εν λόγω εταιρεία, εις γνώση των τότε διοικούντων της ΕΡΤ. «Η διοίκηση της ΕΡΤ (πρόεδρος-διευθύνοντας σύμβουλος), παρά το ότι γνώριζε το ανωτέρω θέμα, δεν προέβη σε οποιαδήποτε ενέργεια διερεύνησης των γενόμενων καταγγελιών, όπως προκύπτει και από το σχετικό δελτίο τύπου που εξεδόθη», αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα.ιας Διοίκησης που συντάχτηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια αναφορικά με τα πεπραγμένα στην κρατική ραδιοτηλεόραση.

Παναγιώτης Καλφαγιάννης

Ο αρχισυνδικαλιστής και  η κατηγορία για απάτη με τα επιδόματα-μαϊμού
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ, που τώρα πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις, κατηγορήθηκε
για «απάτη κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια» σε βάρος της ΕΡΤ, καθώς τη ζημίωσε κατά 44.000 ευρώ


Στη λίστα των επίορκων και προς απόλυση δημοσίων υπαλλήλων βρίσκεται ο  πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ κ. Παναγιώτης Καλφαγιάννης και η σύζυγός του Ευφροσύνη, επίσης υπάλληλος στην ΕΡΤ.  Ο αρχισυνδικαλιστής που πρωταγωνιστεί στις κινητοποιήσεις κατά του λουκέτου στη δημόσια τηλεόραση, εμπλέκεται σε «απάτη κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια» σε βάρος της ΕΡΤ. Ο ίδιος πάντως υποστηρίζει ότι πρόσφατα εκδόθηκε βούλευμα που τον απαλλάσσει από τις κατηγορίες, σε σχετική επικοινωνία όμως με το «ΘΕΜΑ» αρνήθηκε να μας δώσει οποιαδήποτε πληροφόρηση.

Πριν από έναν χρόνο, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών παρέπεμψε τον γνωστό συνδικαλιστή και τη σύζυγό του, επειδή έπειτα από έρευνα προέκυψε ότι για πέντε χρόνια λάμβαναν παράνομα επίδομα ασθενείας και τέκνου για την κόρη τους. Το ποσό που φαίνεται ότι εισέπραξε παράνομα το ζεύγος Καλφαγιάννη ανήλθε συνολικά στις 44.000 ευρώ.
Σύμφωνα με παραπεμπτικό βούλευμα, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΕΡΤ και η σύζυγός του κατηγορούνται ότι από το 2002 έως το 2007 λάμβαναν με ψευδείς βεβαιώσεις επιδόματα τέκνου και ασθενείας για την κόρη τους. «Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών ήταν να αποκομίσουν παράνομο περιουσιακό όφελος συνολικού ύψους 22.120,65 ευρώ ο καθένας, με αντίστοιχη περιουσιακή βλάβη της ΕΡΤ», αναφέρει το βούλευμα.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε το 2007, έπειτα από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στο Τμήμα Αποδοχών της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. Ο εσωτερικός έλεγχος διήρκησε σχεδόν δύο χρόνια και τον Φεβρουάριο του 2008 τα πορίσματα-φωτιά κατατέθηκαν στη διοίκηση της ΕΡΤ που άμεσα κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά. Ετσι, τον Μάρτιο του 2009 ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά των Παναγιώτη και Ευφροσύνης Καλφαγιάννη και τους επιβλήθηκαν περιοριστικοί όροι.

Την ίδια ώρα βέβαια ο κ. Καλφαγιάννης εκλεγόταν πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ με μόλις… 52 ψήφους, με το χρίσμα του ΠΑΣΟΚ  (συνολικά συμμετείχαν τότε στις αρχαιρεσίες μόλις 88 μέλη της Ομοσπονδίας). Οπως διαβάζουμε στο επίσημο site της ΠΟΣΠΕΡΤ, τα μέλη της αποτελούνται από 1.993 μόνιμους και 246 αορίστου χρόνου στην ΕΡΤ (εκτός δημοσιογράφων) και 1.000 μέλη από τον ιδιωτικό τομέα. Στις εκλογές του 2012 ο ίδιος επανεξελέγη με τη στήριξη όμως του ΣΥΡΙΖΑ. Τον περασμένο Μάρτιο ο κ. Καλφαγιάννης τοποθετήθηκε μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ στη θέση του κ. Αρίστωνα Κοντιζά.

Για την ιστορία, ο κ. Παναγιώτης Καλφαγιάννης διορίστηκε στην ΕΡΤ το 1987 σε θέση Διοικητικού – Οικονομικού ενώ το 1994 διορίστηκε και η σύζυγος του Ευφροσύνη ως Επιμελήτρια.

Ενδιαφέρον έχουν τα όσα αναφέρει σε άρθρο της για τον κ. Καλφαγιάννη η συγγραφέας κυρία Λένα Διβάνη, πρώην μέλος του Δ.Σ της ΕΡΤ. «Ο αρχισυνδικαλιστής Καλφαγιάννης ήταν ένας από τους δήμιους της ΕΡΤ, μαζί με τα κομματικά αφεντικά δεξιά και αριστερά που τον εξέθρεψαν, όπως εξέθρεψαν και όλα τα κακοήθη μελανώματα της δημόσιας τηλεόρασης».

Οι διορισμοί των τριών εταίρων 

Ποιοι εκλεκτοί της τρικομματικής κυβέρνησης τοποθετήθηκαν στα κρατικά κανάλια
Οι ίδιοι άνθρωποι που έκλεισαν την ΕΡΤ καταγγέλλοντας όργιο διαφθοράς, αδιαφάνειας και σπατάλης στους κόλπους της, αποδεικνύεται ότι διόριζαν στη δημόσια τηλεόραση από το παράθυρο μέχρι και την τελευταία στιγμή φίλους και ημετέρους. Με την αθάνατη μέθοδο του ειδικού συμβούλου και του προσωπικού ειδικών θέσεων, εκλεκτοί της κυβέρνησης αλλά και προσωπικά του κυβερνητικού εκπροσώπου, κ. Σίμου Κεδίκογλου, τοποθετήθηκαν σε υψηλά αμειβόμενα πόστα στην ΕΡΤ, γεγονός που θέτει σε αμφισβήτηση στην πράξη τη μαχητική ρητορική του κυβερνητικού εκπροσώπου υπέρ της πάταξης των σκανδαλωδών ρουσφετολογικών φαινομένων που στιγμάτισαν τη λειτουργία του κρατικού φορέα ενημέρωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι συγκεκριμένες προσλήψεις στοιχίζουν στην ΕΡΤ περισσότερα από 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο, όταν ο κ. Κεδίκογλου επικεντρώνει την επιχειρηματολογία του για την αναστολή λειτουργίας της δημόσιας τηλεόρασης στο σπάταλο αμαρτωλό παρελθόν της.

Η Ανθή Σαλαγκούδη, κόρη «γαλάζιου» υπουργού, τοποθετήθηκε στην ΕΡΤ με μισθό 3.500 ευρώ τον μήνα 
Πρόκειται για τις περισσότερες από 30 επιλογές προσώπων που πραγματοποιήθηκαν σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία το βασικό ζητούμενο της κυβέρνησης ήταν η περιστολή του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο και η αναζήτηση προς απόλυση δημοσίων υπαλλήλων ώστε να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις της απέναντι στην τρόικα. Ενδεικτικό δε του τρόπου που εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται κάποιοι τη λειτουργία της ΕΡΤ ακόμα και σήμερα, πέρα από την κομματική ταυτότητα πολλών εκ των προσληφθέντων, είναι ότι μέσα από τους 2.500 εργαζομένους της εταιρείας δεν κατέστη δυνατό να βρεθούν γραμματείς για τα διευθυντικά στελέχη της. Αποτέλεσμα αυτής της «δυσκολίας» ήταν να προσλάβουν οι ίδιοι οι διευθυντές πρόσωπα της εμπιστοσύνης τους για να εκτελούν τα καθήκοντα της γραμματειακής υποστήριξης του γραφείου τους! Συνολικά 10 ιδιαιτέρες γραμματείς στελέχωσαν τα διευθυντικά γραφεία της ΕΡΤ όταν η συζήτηση για την υποαπασχόληση εργαζομένων της τροφοδοτούνταν από διάφορες πλευρές. 


Στο πλαίσιο της διακομματικής συνεννόησης αλλά και ποσόστωσης διορίστηκαν σε θέσεις ειδικών συμβούλων και πολιτικά στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης. Μεταξύ αυτών, σε θέση ειδικού συμβούλου θεμάτων προγράμματος-ενημερωτικών εκπομπών τοποθετήθηκε ο δημοσιογράφος και υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην Περιφέρεια Αττικής, Αντώνης Λιάρος. Οι μικτές αποδοχές του καθορίστηκαν στα 3.500 ευρώ. Την ίδια περίοδο προσελήφθη με 3.000 ευρώ τον μήνα ως ειδικός σύμβουλος σε θέματα επικοινωνίας και η πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Εύβοια, εκλογική περιφέρεια του κ. Κεδίκογλου, κυρία Ματίνα Ρέτσα. Ενας ακόμα πολιτευτής, από την πλευρά της ΔΗΜ.ΑΡ. αυτή τη φορά, τοποθετήθηκε σε θέση ειδικού συμβούλου της ΕΡΤ. Ο κ. Γιώργος Μπράμος, υποψήφιος στην Α' Αθήνας στις τελευταίες εκλογές, παρείχε συμβουλευτικό ρόλο σε θέματα προγράμματος ψυχαγωγικού πολιτιστικού αντί 3.500 ευρώ τον μήνα. Με τις ίδιες αποδοχές τοποθετήθηκε ως σύμβουλος της Γενικής Διεύθυνσης ΕΡΤ3 ο δημοσιογράφος Χρήστος Νικολαΐδης. Μέχρι τότε ήταν υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου της Διοικούσας Επιτροπής Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας. Στα 3.500 ευρώ καθορίστηκαν οι αποδοχές και της Ανθής Σαλαγκούδη, κόρης του πρώην υφυπουργού των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργου Σαλαγκούδη, ως υπεύθυνη Διοίκησης Εργου. Εκτός από τους ειδικούς συμβούλους, έχουν προσληφθεί στην ΕΡΤ, ως προσωπικό ειδικών θέσεων, με μηνιαίες μικτές αποδοχές 3.500 ευρώ ακόμα 13 άτομα. Μεταξύ αυτών οι δημοσιογράφοι Μανώλης Κοττάκης, Μενέλαος Σεβαστιάδης, Μπάμπης Παπαπαναγιώτου.










Αντώνης Λιάρος 
Μετά την υποψηφιότητά του με το ΠΑΣΟΚ, τοποθετήθηκε στην ΕΡΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΙΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ

ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΙΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ
Earth's Busy Neighborhood

CHEMTRAILS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Α.Ε.Κ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΤΗΣ ΑΕΚ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΤΟ 2008

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΤΗΣ ΑΕΚ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΤΟ 2008

Ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος ΙΓ΄

Ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος ΙΓ΄
O Βασιλεύς προσκυνεί το Ελληνικό έδαφος!!! Ενώ οι μασόνοι του πατσοκ & της νδ το πουλάν!!!

ΜΗ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΕ

ΜΗ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΕ

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΧΡΥΣΟΥ

Ζ. Χαλέμης - Επιπτώσεις στην υγεία απο μεταλλευτική δραστηριότητα Χρυσ

Κυριάκος Διακογιάννης - Το πανέρι με τις Οχιές