Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Η Στρατηγική Μαρκετινγκ του Αι Βασίλη!

Κυριακή, 18 Δεκέμβριος 2011 18:55 | Συντάχθηκε απο τον/την dominique


Γιατί το μαρκετινγκ του Αι Βασίλη αποδίδει καλύτερα από το δικό σου!
 

Αγιος Βασίλης ή Αι Μαρκετινγκ

Αϊ Βασίλης 
 
ή Αϊ Έμπορος;
Το δώρο του Αι-Βασίλη είναι το αποτελεσματικότερο
όπλο του μαρκετινγκ. Ανακάλυψε πώς μπορείς κι
εσύ να το χρησιμοποιήσεις για ν' αυξήσεις τα κέρδη σου!

Σ’ ακούω να ψιθυρίζεις ότι ο Αϊ-Βασίλης δεν αξίζει ούτε καν για τα μικρά παιδιά.
Συμφωνώ εν μέρει ... πράγματι ο καλοθρεμμένος «μπούλης» δεν έχει καμία σχέση με τη Χριστιανική κοσμοθεωρία ..., δεν υπάρχει τίποτε το «ασκητικό» που να τον συνδέει με τη διδασκαλία του Ιησού.

Τα μαγαζιά που πουλάνε "Χριστιανισμό" κάνουν τα "κορόϊδα" στο θέμα του Αι-Βασίλη
Κι όμως ΟΛΑ τα μαγαζιά (η καθολική, προτεσταντική και ορθόδοξη εκκλησία) που εμπορεύονται το «προϊόν» Χριστιανισμός, κάνουν τα «κορόιδα» ...

 Αποδέχονται με εκκωφαντική σιωπή το «καπέλωμα» του ίδιου του πνευματικού τους ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ προϊόντος, από κάποιο «κοκκινοσκούφη» που δημιουργεί συνθήκες καταναλωτισμού.  
 
Κινεί δηλαδή την αγορά, αφού μικροί και μεγάλοι ψωνίζουν μη αναγκαία προϊόντα.  

Το όνομα που του ταιριάζει καλύτερα είναι ο Αϊ-Έμπορος...
...  Συμφωνείς;
 

Μπορεί λοιπόν ο Αϊ-Βασίλης να ωφελήσει κι εσένα με κάτι χρήσιμο για την επαγγελματική σου δραστηριότητα; 

Η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό ΝΑΙ! 

Γιατί ναι;  

Κατ’ αρχήν ο Άγιος-Βασίλης δεν πλήττεται από οικονομικές κρίσεις ..., ή έστω, η ύφεση τον επηρεάζει λιγότερο απ’ όλους μας. 

Ο λόγος που οι εμπορικές του στρατηγικές λειτουργούν πολύ καλύτερα από τις δικές σου είναι γιατί, χρησιμοποιεί την ψυχολογία του καταναλωτή προς όφελός του. Ξέρει καλά ότι δεν χρειάζεται να ρισκάρει με καινούρια «κόλπα», αφού η αποτελεσματική του μέθοδος έχει δοκιμαστεί σε βάθος αιώνων.  

Το άγνωστο εμπορικό όπλο του Αϊ-Βασίλη
Ποιό είναι το κύριο χαρακτηριστικό του που άντεξε στο χρόνο; 

Αν μπεις στην «καρδιά» του άγιο-βασιλιάτικου  marketing, η λέξη «σταθερότητα» περιγράφει με σαφήνεια την αποτελεσματικότητά του.
Το «  Brand»  Santa-  Claus είναι σταθερό μέσα στο πέρασμα των αιώνων ..., οι τωρινές κι όλες οι προηγούμενες γενιές καταναλωτών εκτίθενται στο ίδιο εμπορικό μήνυμα, χωρίς ν’ αλλάξει το λογότυπο.
 
Η φαινομενικά «αγαθή» φιγούρα, που φέρνει δώρα στα «καλά» παιδιά, είναι συνυφασμένη με το ισχυρότερο αφηρημένο ουσιαστικό που ίσως έχει εφεύρει το νους των θνητών ... την ΕΛΠΙΔΑ. 

Ο Αι-Βασίλης «ταυτίζεται» με το πανίσχυρο ψυχολογικό εμπορικό όπλο, την «ελπίδα», με τον ίδιο τρόπο που η «  VOLVO» ταυτίζεται με την «ασφάλεια» στην οδήγηση.

Σχεδόν όλα τα παιδιά της Γης, ελπίζουν ότι ο
  Santy θα ικανοποιήσει τις επιθυμίες τους

Τα ψευτο-golden boys το αγνοούν ... με τεράστιο κόστος!

Κι όμως ... ακόμη κι εταιρίες κολοσσοί, όπως η
  McDonald'  s, δεν διδάσκονται τίποτε από την αποτελεσματικότητα του Άι-Βασίλη. 

Αλλάζουν το λογότυπο και το μήνυμά τους, μόλις αρχίσουν να το βαριούνται!! 

Η  McDonald'  s στήθηκε μ’ επιτυχία σ’ όλο τον πλανήτη, πουλώντας προϊόντα, που εγώ, δεν μπορώ να φάω.

Η επιτυχία της στηρίχθηκε στο ότι «απέκτησε» την αγορά της «οικογένειας». Ο καλύτερος πελάτης του παιδιού είναι οι γονείς του.

Για να το ευχαριστήσουν, το πάνε να φάει
  junk. Μαζί του τρώνε κι αυτοί. Και δεν είναι μόνο οι γονείς ..., είναι και οι παππούδες που επιζητούν ν’ «αγοράσουν» την αγάπη του εγγονιού τους. 

Και ξαφνικά, η αγορά στόχος φαίνεται ν’ αλλάζει. Αντί για την οικογένεια, η  McDonald'  s αρχίζει να στοχεύει τους  teenagers

Δεν μπορώ να μπω στο μυαλό του διευθυντή  marketing που ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για να «πιάσει» την αγορά των σχεδόν απένταρων εφήβων, τη στιγμή που του «ανήκουν» οι πολύ πιο εύποροι γονείς και παππούδες.

Και των οποίων η ψυχολογική ανάγκη για «αγορά αγάπης» είναι πολύ εντονότερη από την ανάγκη «
  cool»  life  style των εφήβων. 

Δωρεάν μάθημα στο μαρκετινγκ από τον "Αϊ Έμπορο"

Φαίνεται ότι ελάχιστοι επαγγελματίες καταλαβαίνουν το μάθημα στο
  marketing, που τους δωρίζει απλόχερα ο Αϊ-Βασίλης. 

Ο Αϊ-Βασίλης δεν αμφιταλαντεύεται ..., στοχεύει με απόλυτη ακρίβεια, το τμήμα της αγοράς που ονομάζεται «παιδιά». Και δημιούργησε το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημά του με βάση αυτή την αγορά-στόχο. 

Κάποιος άλλος, άπειρος εμποράκος, θα έμπαινε στον πειρασμό ν’ αλλάξει το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημά του ... θα προσπαθούσε ν’ αλλάξει τη συνταγή που του αποφέρει χρήμα με «ουρά». 

Το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα υποδηλώνει εξ αρχής την εξυπηρέτηση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας καταναλωτών.

Η δημιουργία του προϋποθέτει γνώση των ψυχολογικών αναγκών του καταναλωτή και τις αδυναμίες του ανταγωνισμού. Δεν είναι ένα λογότυπο κι ένα σλόγκαν.

Ο ΑΪ-Βασίλης διαθέτει ίσως το ισχυρότερο ΜΑΠ στον πλανήτη ... το δημιούργησε στο πέρασμα των αιώνων και δεν είναι εύκολο να του το «πάρεις», διότι στηρίζεται στη ΜΟΝΑΔΙΚΗ διαφορετικότητά του.  

Αυτή η  διαφορετικότητα του κοκκινοντυμένου, χαμογελαστού γεροντάκου με την άσπρη γενειάδα, είναι εμφανής.

Τι αγνοούν οι περισσότεροι επαγγελματίες
Όμως, το σημαντικότερο σημείο, που σχεδόν όλοι οι επαγγελματίες αγνοούν, είναι ότι το μήνυμα που εκπέμπει ο Αι-Βασίλης είναι ταυτόχρονα και ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟ.

Το μήνυμα που εκπέμπει Αι-Βασίλης, είναι ο συνδυασμός της εικόνας του παππού με το έλκυθρο, που φέρνει στο παιδί, τον «πελάτη» του, αυτό που τόσο ποθεί ... το δώρο!


Δυο τελευταία λόγια για το Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα
To 1960, ο  Rosser  Reeves έγινε ο «πατέρας» του όρου Μοναδικό Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα (  Unique  Selling  Proposition). Στο βιβλίο του « Reality in Advertising» εισήγαγε για πρώτη φορά στο  marketing  αυτή την τόσο αποτελεσματική τεχνική, λέγοντας:
"Το κάθε διαφημιστικό μήνυμα πρέπει να αποτελεί μια πρόταση οφέλους προς τον καταναλωτή. Το διαφημιστικό σου μήνυμα πρέπει να λέει: «αγόρασε αυτό το προϊόν και θα εισπράξεις αυτό το όφελος" 
Με άλλα λόγια πρέπει ν’ απαντήσεις με σαφήνεια στην ερώτηση «Γιατί να ψωνίσω από σένα και να μην προτιμήσω τον ανταγωνιστή σου που προσφέρει όμοια προϊόντα και υπηρεσίες;»
Δοκίμασε να απαντήσεις την παραπάνω ερώτηση. Μόλις το καταφέρεις, θα κρατάς στα χέρια σου το πιο "θανατηφόρο" όπλο για το μαρκετινγκ της επαγγελματικής σου δραστηριότητας.

Καλή επιτυχία!
Γιώργος Δροσουλάκης


Για να πούμε την αλήθεια όμως ο Αι Βασίλης(που δεν έχει σχέση με τον γνωστό άγιο της Ορθοδόξου εκκλησίας)καθιερώθηκε απο την Coca cola,μάλιστα όμως ακούσατε!

Ο επίσημος  σχεδιαστής του είναι ο Huddon Sundblom.
 Santa 1931

Το πρώτο ντεμπούτο του Αι Βασίλη με την Coca Cola,απο το 1931,δια χειρός  Huddon Sundblom.


Ενώ, λοιπόν, η Κόκα Κόλα χρησιμοποιεί την εικόνα του Santa Claus για να αυξήσει την κατανάλωσή της κατά την χειμερινή περίοδο, μετά από εβδομήντα χρόνια «συνεργασίας» διαπιστώνεται ότι και ο Santa Claus διαδόθηκε χάρη στην Κόκα Κόλα. Η κυρίαρχη εικόνα του Santa Claus πια είναι του συμπαθούς γενειαφόρου ένστολου πάνω στο έλκηθρο να παραδίδει δώρα και να πίνει Κόκα Κόλα. Τα Χριστούγεννα μάλιστα, κυρίως στις παιδικές και εφηβικές ηλικίες, έγιναν άρρηκτα συνδεδεμένα, όχι με την εικόνα του Χριστού αλλά μ’ αυτή του Άγιου Βασίλη.

Ως εδώ έχει καλά. Χριστούγεννα όμως δεν είναι -εκτός των άλλων- μόνο αυτός καθ’ αυτός ο Santa Claus αλλά ό,τι περιβάλλει την εικόνα του Άγιου Βασίλη. Με το υπερφυσικό χάρισμα του σούπερ-ήρωα (είναι αθάνατος, πετάει σαν το Superman, κατεβαίνει τις καμινάδες με την ίδια ευχέρεια που αναρριχάται ο Spiderman), τα δώρα και τις ευχές που απλόχερα προσφέρει, προσκομίζει στις συνειδήσεις των ανθρώπων πιστοποιητικά καλοσύνης και αγαθοέργειας. Γίνεται αυτόματα αποδεκτός και παίρνει μια θέση στο πάνθεον των «καλών». Με μία όμως πιο προσεκτική ματιά, είναι πράγματι «καλός» ο Santa Claus; Ποια είναι λοιπόν η προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο, αν θεωρήσουμε «καλoσύνη» την κοινωνική προσφορά; Καμία. Εκτός αν τα χιλιάδες κινητά, gameboy, κούκλες που μιλάνε, πλαστικά όπλα, βελτιώνουν τον τρόπο σκέψης μας και δίνουν αρμονία στη ζωή μας.


Δεν προσπαθώ να ηθικολογήσω και να απορρίψω συλλήβδην το δυτικό τρόπο ζωής και τις συνήθειες που μας έχει κληρονομήσει. Θα μπορούσε όμως κάλλιστα ο Άγιος Βασίλης να περιορίσει την πληθώρα των αγαθών που καταναλώνονται την περίοδο των γιορτών, να αλλάξει ρότα στο έλκηθρο του και να αφιερώσει λίγες μέρες και στις χώρες του Τρίτου Κόσμου. Άλλα μάλλον δε θα το κάνει, γιατί έτσι θα «σπάσει» την εξίσωση που με μαθηματική ακρίβεια έχει δημιουργηθεί: Χριστούγεννα + οικογένεια= δώρα + κατανάλωση= Άγιος Βασίλης + Εταιρεία (μπορείτε να τη διαβάσετε και ανάποδα). Η πράξη της κατανάλωσης, μάλιστα, νομιμοποιείται απολύτως και τελικά καθαγιάζεται κατά τη διάρκεια των Χριστουργέννων. Δεν είναι μία πράξη εγωιστική, αλλά ηθικά καλή, αφού πρόκειται για κατανάλωση-προσφορά: αγοράζουμε δώρα για την οικογένεια και τους φίλους.
Ίσως θα ήταν καλύτερα, λοιπόν, αν ο Άγιος Βασίλης κυκλοφορούσε με το χαρακτηρισμό του έξυπνου και καθ’ όλα νόμιμου «Επιχειρηματία»

Πηγές
http://feleki.wordpress.com
http://www.emporiko-oplostasio.com
Βικιπαίδεια

ειδαμε στο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΙΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ

ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΙΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ
Earth's Busy Neighborhood

CHEMTRAILS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Α.Ε.Κ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΤΗΣ ΑΕΚ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΤΟ 2008

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΤΗΣ ΑΕΚ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΤΟ 2008

Ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος ΙΓ΄

Ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος ΙΓ΄
O Βασιλεύς προσκυνεί το Ελληνικό έδαφος!!! Ενώ οι μασόνοι του πατσοκ & της νδ το πουλάν!!!

ΜΗ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΕ

ΜΗ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΕ

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΧΡΥΣΟΥ

Ζ. Χαλέμης - Επιπτώσεις στην υγεία απο μεταλλευτική δραστηριότητα Χρυσ

Κυριάκος Διακογιάννης - Το πανέρι με τις Οχιές